Internationaal ondernemen met vertrouwen

Hidde Rupp08/Oct/2014Valutadiensten

De tijd dat een handdruk voldoende was om twee zakenpartners vertrouwen te geven in hun overeenkomst is voorbij. Door globalisatie en een aldoor groeiende wereldhandel komt het steeds minder voor dat leveranciers en afnemers elkaar nooit hebben ontmoet of zelfs een telefoongesprek hebben gehad. Hoewel we door regelgeving, standaardisatie en keurmerken meer zekerheid hebben, blijft vertrouwen het belangrijkste element in een zakenrelatie.
trust
 
Vertrouwen is nog steeds iets wat je verdient en dat door het nakomen van beloften tussen een leverancier en een afnemer moet worden opgebouwd. Het is de beloning voor het nemen van risico’s die gepaard gaan met zakendoen. Als we het hebben over organisaties die transacties ter waarde van miljoenen uitvoeren, zijn de risico’s en daarmee het belang van vertrouwen enorm.

De afgelopen jaren heeft Ebury een internationale groei doorgemaakt die in grote mate te danken is aan de klantrelaties waarin we in hebben geïnvesteerd en het vertrouwen dat we met behulp van de volgende elementen hebben opgebouwd:

Kennis en ervaring

Voor het optimale beheer van de wisselkoersrisico’s die ontstaan bij transacties in buitenlandse valuta’s, is ervaring met betalingssystemen en kennis van internationale valutamarkten en lokale economieën essentieel. Ebury’s Nederlandse team van brokers is opgeleid door specialisten met ruim 20 jaar ervaring in deviezenhandel. Ebury’s analisten werken samen met Bloomberg aan analyses van en speciale rapporten over een groot aantal valuta’s, die door de persoonlijke broker of via wekelijkse updates met de cliënten worden gedeeld.

Internationale financiële regelgeving

FCA-regulering – Ebury wordt gereguleerd door de FCA (Financial Conduct Authority) en is onder de Directive on Payment Services geautoriseerd om in Nederland op te treden als financieel dienstverlener. Ebury is momenteel niet opgenomen in het AFM-register. Dit is alleen mogelijk voor financiële dienstverleners met een MiFID-paspoort – iets wat in verband met de aard van valutadiensten (dit zijn geen beleggingsinstrumenten) niet nodig is. Ebury heeft van de AFM dan ook een vrijstelling gekregen en kan op basis van haar registratie bij de FCA, de Britse equivalent van de AFM, binnen de gehele EER en dus ook binnen Nederland haar diensten aanbieden. Omgekeerd zou een Nederlandse dienstverlener op basis van een AFM-registratie ook binnen andere EER-landen kunnen opereren.

HMRC – Ebury is geregistreerd en wordt gereguleerd door de HMRC (HM Revenue & Customs), de Britse equivalent van de belastingdienst. Dit houdt in dat we de regelgeving van 2007 tegen het witwassen van geld en andere gerelateerde wetgeving toepassen.

Bescherming cliënten – De rekeningen van cliënten worden altijd strikt gescheiden van onze eigen bedrijfsrekening, zodat het kapitaal van klanten altijd veilig is.

Transparantie

Ebury hanteert eerlijke en transparante tarieven en ondersteunt u bovendien met marktanalyses en rapporten van uw eigen valutaspecialist. Op basis van dit persoonlijke advies kunt u de beste strategie bepalen om direct in te spelen op marktbewegingen en uw onderneming te beschermen tegen valutarisico’s.

Persoonlijk contact 

In tegenstelling tot veel traditionele financiële instellingen, is Ebury ervan overtuigd dat persoonlijk contact met iemand die Valutaspecialist aan de telefoonde markt en de behoeften van uw organisatie begrijpt, van cruciaal belang is voor een optimaal valutamanagement. Iedere cliënt heeft een persoonlijke valutaspecialist die de zaak van de cliënt en diens individuele situatie goed kent. Zij communiceren als het kan telefonisch of face-to face met de klant en hebben een proactieve houding.

Wederzijds vertrouwen

Ook financiële dienstverlening brengt risico’s met zich mee. Door due diligence, marktkennis en vooral de relatie met onze cliënten, kunnen we deze echter goed inschatten. We zijn er tenslotte vooral voor de organisaties die door traditionele financiële dienstverleners niet de persoonlijke service krijgen die ze verdienen. Daarvoor is vertrouwen van beide kanten nodig.

Bel ons op 020 217 0810 voor een vrijblijvend gesprek, persoonlijk advies of een afspraak om te ervaren hoe vertrouwd het kan zijn om zaken te doen met een financiële dienstverlener van de nieuwe generatie.

Print

Geschreven door Hidde Rupp

Nederlandse Marketing Executive met een achtergrond in internationale handel, buitenlandse talen en interculturele communicatie.